Förlossnings berättelse!

2015-11-26 / 12:14:09
Inte så här jag hade föreställt mig en förlossning ,
jobbig men helt underbar tid framför oss =).
 
Började den 6 Augusti med ett TUL, Fick tid för TUL Då SF måttet var samma mellan V.24 - 30. När jag väl kom dit så bestämde dom för att skriva in mig på BB, Då jag hade för mycket protein i urinet. efter några dagar kom beskedet havandeskaps förgiftning och ingen hemgång utan bebis så nu var de bara en enorm väntan framför oss. Bara ringa jobbet och säga att man inte kommer tillbaka innan mammaledigheten då man egentligen skulle jobba samma dag och fyra veckor till.
 
Varje morgon på sjukhuset tog dom blodprover &  lyssnade på bebisens hjärtljud,  var 4:de timme tog dom blodtrycket och var annan dag kolla vi Ultraljud, .. Ju mer dagarna gick ju mer huvudvärk fick jag & högre blodtryck. Nu hade jag också fått svar på huvudvärken / migränanfallen jag hade sökt för innan TUL , de va ju havandeskaps förgiftningen som spökade.
 
Den 19:de bestämdes tid för kejsarsnitt de skulle bli den 20:de kl.8 men på kvällen den 19:de så blev jag så pass dålig så vi fick köra på akut kejsarsnitt . så de va bara ringa in min kusin som skulle vara med och de kunde hon. Så skönt att hon kunde vara med , hon som vart med om samma sak också med sin dotter skilde inte mycket på vikt och längd på våra bebisar heller.
 
Så den 19 Augusti 2015   22.25 så kom våran älskade prinsessa ALICIA Till världen på Akademiska sjukhuset i Uppsala. 1360 G & 38 Cm Lång i V: 33+3. Mammas finaste skatt hade äntligen kommit till världen. <3
 
(Första bilden på Sessan)
 

Blev man inlagd några veckor till fast nu för flyttades vi ner till NEO (Neotalmotagningen för prematurer).
Dom sju första timmarna låg Alicia på intensiven och jag på uppvaket men allt hade gått jätte bra , jobbigt att jag inte fick se min lilla flicka bara. CPAP tog vi bort efter så fort jag fick komma ner till henne och hon klarade sig så bra utan den, mammas starka tjej.
 
Dom första tre dagarna låg hon nere på intensiven för lite extra kontroller (Platsbrist på samvården) och jag bodde uppe på BB, Men var nere vid henne nästan hela tiden. fast de va ett par jätte jobbiga dagar. kändes som man hälsade på någon annans barn och att inte få ha henne hos en. men de blev lättare med tiden så fort vi kom in till Samvården. Efter fem veckor fick man åka hem (2 veckor på BB & 3 Veckor på NEO) Så kom man äntligen hem och fick börja leva sitt liv på riktigt med sin fina dotter .
 
Mycket extra kontroller ii början var de varje dag, eftersom Alicia hade sond från hon föddes fram till 5 Oktober. kontroller för vikt och sond men efter några veckor så blev de var annan dag hemvård. Nu är Alicia 3 månader & 1 vecka och nu har vi inte alls lika mycket kontroller och de är jätte skönt . nu väger hon 4160 G & 53 Cm lång.
 
Mammas fina prinsessa, så STOLT Över dig ! Älskad från första stund <3<3<3
 
 
MAMMAS UNDERBARA GOBIT!!!! <3<3<3
 
 
 
 
 
 
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: